Svara vērotāju galvenie ēšanas principi un padomi

  • 1. Vari ēst visu ko vēlies, bet tu nedrīksti pārsniegt paredzētos dienas normas punktus. Produktu kaloritāte netiek ņemta vērā. Punktu dienas norma ir atkarīga no sākuma svara.
  • 2. Dienas laikā ir jāapēd visi paredzētie punkti, regulāra „punktu neapēšana” draud ar vielmaiņas palēnināšanos. Tomēr ekonomija ir iespējama – ne vairāk par 4 punktiem dienā. Ieekonomētos punktus var izmantot nedēļas laikā. Piemēram, brīvdienās ir gaidāma ballīte, gājiens uz restorānu u. t. – tur jūs droši varat pārkāpt punktu skaitu uz ieekonomēto punktu daudzumu. Ja pa brīvdienām neesat tos apēdis, tie pazūd.
  • 3. Eļļu drīkst lietot ne vairāk par 2 punktiem dienā, atteikties no eļļas nav ieteicams. Priekšroku jādod augu eļļām.
  • 4. Vēlams atteikties no cukura vai to aizvietot ar bezkaloriju cukura aizvietotājiem.
  • 5. „Sliktie punkti” – saldumi, alkohols, trekna gaļa, desas, ēdiens ātrājās ēstuves. Tos ir jārēķina atsevišķi un nedēļas laikā drīkst apēst ne vairāk par 14 tādiem punktiem. Bet ja ir iespēja, tad labāk no tiem atteikties. Labāk ir apēst vairākus atļautus kārumus, nekā apēst vienu, piemēram iedzert alkoholu uz 14 punktiem.
  • 6. Dienas laikā jāizdzer ne mazāk kā 8 glāzes ūdens (piena). Tēja, kafija netiek uzskatītas par ūdeni.
  • 7. Jācenšas pēc iespējas vairāk ēst piena produktu.
  • 8. Dienas laikā vēlams ēst 4 – 5 reizes, nevis pieēsties vakarā.
  • 9. Dienas laikā jāapēd vairākas augļu un dārzeņu porcijas, bet jāatceras, ka ne visiem ir 0 punktu vērtība. Dārzeņus ir ieteicams ēst vairāk.
  • 10. Nulles vērtība ir tikai pirmajam apēstajam dārzenim vai auglim, kurš nav lielāks par 200 gramiem, visi pārējie dārzeņi skaitās 1 punkts par katriem 100 gramiem.

Svaru vērotāji sniedz padomus iesācējiem:
Pilngraudu izstrādājumi un pākšveidīgie augi rada sāta sajūtu un satur daudz noderīgu vielu.
Ēšanas starplaikos lieliski noder augļi, dārzeņi, jogurts.

Daudzus augļus un dārzeņus vari ēst kā piedevas, tāpēc ka tie nedod punktus.
Vairāk dzer, jo tas nomāc bada sajūtu.

Ekonomē punktus, izvēlies liesu gaļu un mazkaloriju piena produktus.
Kartupeļus un pastu drīkst apēst tieši tik, lai ir piepildīts kuņģa apjoms.
Pirms ēšanas izdzer vienu tasi buljona, tas nomāks pirmo bada sajūtu.
Ja jūs dodaties uz veikalu pēc produktiem:
Laicīgi sastādiet sarakstu ar nepieciešamajiem pārtikas produktiem, nepieļaujiet gājienu uz veikalu tukšā dūšā.
Parūpējieties par to, lai jūsu mājās vienmēr ir vajadzīgo produktu rezerves, kuri atvieglo ēst gatavošanu (kartupeļi, rīsi, makaroni, saldētas zivis, dārzeņi).
Ja moka bada sajūta:
Nekad nepieļaujiet, ka jūs moka bada sajūta, obligāti kaut ko apēdiet. Kartupeļi ļoti labi nomāc bada sajūtu, un jūs tos varat apēst cik vēlaties, jo tie satur tikai 2 punktus.
Liela daļa dārzeņu satur 0 punktu. Pēc iespējas vairāk iekļaujiet tos savā ēdienkartē.
Ēdiet dārzeņu zupas cik gribat un kad gribat.
Dzeriet augļu un dārzeņu sulas, izvēlieties no saraksta tos dārzeņus un augļus, kuriem ir 0 punktu.
Ja gribas saldu, apēdiet augli, bet atcerieties, tikai pirmajam auglim ir 0 punkti.
Ēdiet žāvētus augļus – 20 gramos ir tikai 0,5 punkti.

Kā samazināt tauku patēriņu:

  • Atsakieties no treknas gaļas lietošanas.
  • Ēdiet vistas gaļu bez ādas.
  • Nepievienojiet mērcēm krējumu, biežāk lietojiet salātu mērces, kurām nav pievienota augu eļļa.
  • Mērcēs pēc iespējas mazāk sviesta un margarīna.
  • Izvēlieties sierus, sviestu un margarīnu ar zemu tauku saturu.
  • Precīzi nosveriet izlietoto sviestu un eļļas.
  • Dodiet priekšroku sautētiem vai tvaicētiem dārzeņiem.
  • Gaļu, dārzeņus un zivis pirms cepšanas ietiniet folijā.
  • Cepšanai izmantojiet speciālās pannas, kurās cepot nav jālieto eļļa.
  • Ēdiena garšas uzlabošanai lietojiet garšvielas.
  • Kūku vieta ēdiet augļus.