Atslodzes diena

Ik pa laikam atslodzes dienas ir vajadzīgas jebkuram organismam, neatkarīgi no tā, ir liekais svars vai nav. Bieži vien atslodzes dienās izvēlās badošanos (dzer tikai ūdeni) vai arī uzturā lieto viena veida pārtiku.

Atslodzes dienu daudzi uzskata par „burvju nūjiņu”, kura vienas dienas laikā palīdz atgūt iepriekšējo svaru pēc gastronomiskām izvirtībām. Viņi nekļūdās, jo tik tiešām eksistē receptes paredzētas atslodzes dienām, kuras ļauj nomest 3,5 kg kritiskā svara visīsākajos laika termiņos.

Kāds no atslodzes dienām ir labums?

Atslodzes dienas parasti ievēro trīs gadījumos: pēc perioda, kurš ir saistīts ar lielu pārēšanos, kad mēs pat fiziski jūtam lielās pārēšanās sekas, kā noslēguma etapu, ja ilgāku laiku esam ievērojuši kādu no diētām vai detoks – programmu, kā regulāra prakse svara paškontrolei, t. i. liekā svara rašanās profilaksei.

Jāatceras, ka svara zaudēšana ar atslodzes dienu palīdzību nenotiek uz tauku samazināšanās rēķina, bet 95% uz izvadītā šķidruma rēķina.

Gurķu atslodzes diena.

Gurķu diētu un atslodzes dienu popularitāte ir balstīta uz šī dārzeņa divām unikālajām īpašībām – tas satur minimālu daudzumu kaloriju un vielu, kura palēnina ogļhidrātu pārvēršanos taukos. Atslodzes dienā ēdot tikai gurķus, mēs varam zaudēt 3,5 kg svara, tāpēc tā ir viena no efektīvākajām atslodzes dienām.

Gurķu atslodzes dienai ir vismazākā kaloritāte, bieži vien diennakts deva nepārsniedz 300 kaloriju, tāpēc būs labāk, ja jūs šo dienu pavadīsiet mājās, bez fiziskām un garīgām slodzēm.

Plusi un mīnusi. Vislielākais un visvēlamākais pluss gurķu atslodzes dienai – tā ir efektivitāte, ar kādu tiek zaudēts svars (aptuveni 3,5 kg).

Ēdienkarte atslodzes dienai. 1,5 kg svaigu gurķu sadalām 5 – 6 ēšanas reizēm. Lietojam bez sāls, garšvielām un mērcēm, bet varam pievienot 1 – 2 ēdamkarotes kliju un 2 vārītas olas.

Ābolu atslodzes diena.

Eiropas mikrobiologi ir pierādījuši, ka bieža ābolu lietošana veicina zarnu traktā speciālu baktēriju vairošanos, kuras novērš pūšanas procesus un veicina labāku ēdiena uzsūkšanos. Pateicoties baktērijām zarnu traktā neveidojas „ēdienu atkritumi”, kuri ir tieši liekā svara izraisītāji. Bet amerikāņu zinātnieki eksperimentējot ir nonākuši pie slēdziena, ka tās sievietes, kuras dienas laikā apēd trīs ābolus ( ievērojot veselīgu ēšanu), lieko svaru nomet ātrāk.

Daudzi profesionāli dietologi iesaka ābolu atslodzes dienās lietot ne tikai svaigus ābolus, bet arī ceptus.
Plusi un mīnusi. Āboli cilvēka organismu piesātina ar dzelzi un vitamīniem, pazemina „sliktā” holesterīna līmeni. Āboli satur vielas, kuras palīdz aizsargāt organisma šūnas no ļaundabīgo audzēju veidošanās. Mīnuss – āboli veicina apetītes rašanos.

Ēdienkarte atslodzes dienai. Ābolu atslodzes dienai vajadzēs 1,5 kg skābu vai neitrālas garšas ābolu (bet ne saldu). Visas dienas garumā pieturieties pie formulas – esmu izsalcis, apēdu ābolu, bet ja ābolu negribu – tātad neesmu izsalcis! Dienas laikā ne tikai jāēd āboli bet ir jāizdzer 1,5 l tīra ūdens.